loader

Lütfen bekleyin..

Şirketler Neden Dijital Pazarlamaya Geçmeli

Dijital pazarlama markaların sunduğu ürün ya da hizmetlerin pazarlama faaliyetlerinin internet üzerinden yapmasıdır. Teknolojinin ilerlemesiyle birlikte markaların pazarlama ve reklam çalışmalarının gelenekselden dijitale doğru değişimi söz konusu. Otoritelere göre geleneksel pazarlama ihtiyacı hiçbir zaman tükenmeyecek. Televizyon ve radyoda yayınlanan reklamları hangimiz izlemiyor ya da dinlemiyoruz ki?

Dijital pazarlamanın en büyük artısı yayınladığınız tanıtımla ilgili performans ölçümü yapabiliyor olmanız. Reklamınızı kaç kişi gördü, kaç kişi reklamı tıklayarak sitenizi ziyaret etti, sayfanızda kaç dakika gezindi gibi bilgileri edinebilirsiniz. Bir gazete reklamı ile ilgili aynı veriyi toplamanız olası değildir.

Dijital pazarlamada hedef kitlenizi belirler ona göre içerik hazırlar ve sadece sizin belirlediğiniz kitlenin reklamlarınızı görmelerini sağlayabilirsiniz.  Geleneksel pazarlamada hitap ettiğiniz bir hedef kitleniz vardır ancak reklamınız herkes tarafından görülebilir. Bu da beraberinde maliyeti getirir. İyi bir planlama yaparsanız televizyona vereceğiniz 1 dakikalık bir reklamla dijitalde en az 6 ay var olabilirsiniz. Küçük işletmeler için dijital pazarlamanın önemi büyüktür. Küçük bütçelerle büyük şirketlerle rekabet edebilir duruma gelirler.

Dijital pazarlamada müşterilerinize ulaşma oranınız yüksek, sıcak iletişim çok daha kolaydır. Özellikle instagram gibi bir platformda yorum ya da mesaj yoluyla her türlü soru ve şikâyeti alıp hızlıca cevaplandırma şansınız olur.

Amacınız sitenize ziyaretçi mi çekmek, üye mi kazanmak, satış mı yapmak? Hedefinize göre optimizasyon yapabilirsiniz. Özellikle bilinirliliğini arttırmak isteyen markaların dijital platformda kendilerini göstermeleri şarttır.

Trendyol’da bir ayakkabı baktıysanız hangi web sitesine giderseniz gidin o ayakkabı reklamı peşinizi bırakmaz. İşte buna Remarketing yani yeniden pazarlama denir. Böylece bakmış olduğunuz ürün sürekli aklınızda olur ve alışveriş oranınız artar.

Kısaca rakiplerinizin önüne geçmek, potansiyel müşterilerinizin dikkatini çekmek, büyük kitlelere daha kolay ulaşmak, markanızı tanıtmak, satışlarınızı arttırmak, reklam için fazla para harcamak istemiyorsanız bir an önce ezberleri bozup dijitalde yerinizi almalısınız.

Şebnem SOYOĞLU

Paylaş: