loader

Lütfen bekleyin..

10 Adımda Kriz Yönetimi

Krizler, bir kuruluşun organizasyon yapısında, itibarında tehdit oluşturan durumlardır. İşletme ile ilgili kötü haber, müşteri ile yaşanan büyük bir olumsuzluk veya işletmenin elinde olmayan sebeplerle doğal afet, ekonomik, sağlık gibi krizler iş dünyasında olumsuz etki yaratmaktadır. Başarılı kriz iletişiminin amacı; kuruluşun, krizin kontrol altına alındığını, normal çalışma şekline dönüldüğünü göstermektir. Kriz iletişiminin yanlış yönetilmesi, işlerin kötüye gitmesine ve kaosa sebep olur.

Her kriz farklıdır ve farklı şekilde yönetilmesi gerekmektedir. Krize uygun mesaj verirken dikkate alınması gereken 4 ilke vardır.

-İnsanlara, kriz durumu karşısında neden üzgün, tedirgin olduğunuzu ve bundan sonra olabileceklerini anladığınızı gösterin.

-Kendi durumunuzu, sektördeki gelişmelerle ilişkilendirerek açıklayın.

-Harekete geçin. Krizi en iyi şekilde yönetmek için neler yaptığınız hakkında bilgi verin.

-Açık ve dürüst olun. Saklamayın. Sizden kaynaklı bir hatanız varsa kabul edin.

Krize karşı hazırlıklı olabilmek mümkün müdür?

Her ne kadar krizler ani gelen durumlar olsa ve hazırlıksız yakalanıldı gibi gözükse de birtakım hazırlıklar krizle baş edebilmenizi kolaylaştırır. Bir kriz iletişim planınınız olmalıdır. Bu planı şöyle hazırlayabilirsiniz:

1.İşletmenizin uğradığı zararı kamuoyuna ne şekilde duyurumuna karar verin Planınızın ilk aşaması, bu durumu bildirmek ve harekete bir an önce geçebilme kararı almaktır.

2.Vereceğiniz mesajı belirleyin. Kriz karşısında duruşunuz nedir? Kriz de olması gerekli 4 ilkeye başvurarak krizi nasıl yönetiyorsunuz?

3.Kısa bir açıklama hazırlayın. Açıklama, dört ya da beş cümle olmalı. Doğrudan ve net olmalıdır. Yoruma dayalı ifadelerden kaçının.

4.Sözcüleriniz kimlerdir. Kriz anında bu durumu yönetecek kriz sözcünüzü belirleyin ve bilgi verin Konu hakkında kimin konuşmasının daha uygun olacağına karar verin.

5.Tüm iletişim kanallarınızı kontrol edin ve olmak istediğiniz her alanda görünür olun. Çalışanların nasıl bir iletişim içinde olması gerektiğinin bilgisini verin ve verilmesi istenilen cevaplar oluşturun.

6.Kriz planını uygulamaya geçirmeden önce sözcünüz ile konuşun. Hızlı karar verin. Doğru mesajlar ile sözcünüze durumu aktarın ve dışarıyı sizin adınıza bilgilendirmesini sağlayın.

7.Medya ile iyi ilişkiler kurun.

Olumsuz bir durum ile karşılaşıldığında İyi medya ilişkileri kurmanız sonucu olayın büyümesini önleyebilirsiniz.

8.Tehditler hakkında bilgi sahibi olun. Kendinize uygun kriz stratejileri belirleyin.

9.Krizi önlemenin yollarını arayın. Potansiyel tehditleri göz ardı etmeyin, kontrolünü sağlayın. Sizin bünyenizde krize etken olacak maddeleri listeleyin. Örneğin; Mali krizler, personel performansı, müşteri memnuniyetsizliği, kurum dışı genel durumlar yangın/deprem…Bunlar ile ilgili iletişim stratejileri belirleyin ve varsayımla çok önceden hareket edin.

10.Kurum içi etkili iletişimin gücüne inanın.

Tüm çalışanların kriz iletişim planını ve uygulanması gereken iletişim kurallarını bilmesi gereklidir. Bu kısa zamanda hızlı hareket edilmesini sağlar. Yanlış, zarar verici bilgi aktarımını engeller. Çalışanlar güçlü savunuculardır. Sosyal medya mecraları ‘doğru’ kullanıldığında işletmenizin sesi olurlar. Bu bakımdan tüm bu kriz anında verilmesi istenen mesajlar çalışanlarla paylaşılmalıdır. Bir kriz anında ne zaman harekete geçmesini gerektiren durumu belirleyin ve olumsuz yorumların önünü kesebilmek için harekete geçin. Fazla vaktiniz yok!

 

Webokul’da Yıl sonuna kadar 10 günlük “İletişim Oyunları” online eğitimi başlıyor. Bu eğitime tıkladığınızda her gün farklı bir konuda konuşacağımız interaktif iletişimin detaylarına sahip olabilirsiniz veya online etkinlikler bölümünden dilediğiniz iletişim eğitimini tek alan da seçip daha ekonomik birebir destek sağlayabilirsiniz.

Webokulda ihtiyacınız olan her eğitim yetkin kadrosuyla sizlerle...

Bahar5er / Bahar Beşer

 

Paylaş: