loader

Lütfen bekleyin..

Instagram Dünyasında Başarılı Olmak

Sosyal medya pazarlamasının en parlak dönemini yaşadığı bu günlerde siz de instagramdan para kazanmak istiyorsanız doğru yerdesiniz. İster ürün satın, ister çanta yapın, ister hizmet verin, ister bireysel olarak kullanın hepimizin derdi satış yapmak, görünür olmak, beğeni almak, organik olarak takipçi arttırmak. Nasıl yapacağınızı nereden başlayacağınızı bilemiyorsanız bu yazımız size bir fikir verecektir diye düşünüyorum.

Instagram her yıl, içinde bulundurduğu algoritmayı değiştiriyor. Ayak uydurur takip ederseniz algoritma sizi yükseklere taşır, yok ben bildiğim yoldan dönmem derseniz ne yazık ki olduğunuz yerde sayarsınız.

Eskiden olduğu gibi paylaşımları zaman çizelgesine göre göremiyoruz. Arka tarafta çalışan farklı bir algoritma var ve her kullanıcı için de aynı şekilde çalışmıyor. Temelde hesabınız ne kadar çok kişiyle etkileşime giriyor, gönderileriniz ne kadar çok beğeni topluyorsa hesabınız Instagram için o kadar değerli anlamına geliyor.

Önem vermeniz gereken ilk yer “hikâye” bölümü olmalı. Günde en az 3 5 hikâye eklemeniz izlenebilirlik ve erişebilir olmak açısından gönderilerden daha üst sıralarda. Özellikle hikâyelerinize ekleyeceğiniz geri sayım araçları, anketler, soru platformları ile sıcak etkileşim kurmanız hedefleniyor.

Instagram, kullanıcılarının platformda uzun zaman geçirmesini istiyor. Paylaşılan fotoğrafların altına yapılan uzun açıklamalar dikkatinizi çekmiştir. Sadece uzun açıklamalar yeterli değil tabi ki, o açıklamaların okunması için nitelikli ve kaliteli içerik üretmek şart.

İçerik üretmekte tutarlı olun. İlla her gün paylaşım yapmanız gerekmiyor ancak bir rutininizin olması, haftanın belirli günlerinde gönderi paylaşmanız tutarlı olduğunuzu gösterecek aynı zamanda takipçilerinizin de o günler profilinizi ziyaret etmelerini sağlayacaktır.

Paylaşılan içerik için ilk 60 dakika çok önemli. Takipçileriniz hangi saatler aktif, hangi saat aralığı en çok beğeni alıyorsunuz saptayarak paylaşımlarınızı o saat aralığına denk getirmeniz daha çok etkileşim almanıza yardımcı olacaktır.

Kişilerin ana sayfalarında karşılarına çıkan gönderiler kendi ilgi alanlarına göre kategorilere ayrılıyor. En çok kişisel gelişim ya da influencerların hesaplarıyla ilgileniyorlarsa ana sayfalarında bu tarz gönderiler ön plana çıkıyor. Yapılan yorumların da yorum olarak algılanması için içerikle ilgili en az 4 kelime ve bir emoji içermesi gerekiyor.

Takipçi sahibi olmak için sizin sayfanızla uyumlu sayfaları takip edin. Instagram üzerinden takı satışı yapıyorsanız, sizin gibi takı yapıp satan sayfaları takip edin. Bu şekilde o sayfaları takip eden kişiler için öneri olarak çıkarsınız ve sayfanızdaki gönderiler de kaliteli ise sizi takibe alma olasılıkları artar.

#Hashtag kullanımlarınızda yine gönderinizle alakalı olmalı. Popüler hastagları artık Instagram spam olarak algılıyor. Kaydırmalı postlar ve videolu içeriklerin izlenme oranları yüksek olduğu için keşfet bölümünde yer alabilirsiniz.

Her yıl Instagram algoritmalarını değiştiriyor. Etkin, kaliteli, özgün içerikler üretip takipçilerinizle etkileşim kurduğunuz müddetçe kazanan siz olursunuz.

Şebnem Soyoğlu

Paylaş: