loader

Lütfen bekleyin..

Seo Terimleri

Title:Başlık anlamına gelmektedir.Web Sitelerinin ana başlık yapısı için kullanılabileceği gibi,linklerinde isimlendirilmesinde kullanılabilmektedir.

Description:Açıklama anlamına gelmektedir.Bir web sayfası içerisinde yer alan hizmetin ya da içeriğin anlatıldığı özet bir açıklama metnidir.Description meta etiketi arama sonuçlarında göründüğü için,kullanıcıların siteyi tercih etmesinde de önemli rol oynamaktadır. Gerçekçi ve doğru bilgileri bulundurarak kullanıcıların sitenizi ziyaret etmesini sağlayabilirsiniz.SEO açısından en önemli kısım ise SEO daki doğallık hedefi gereği her sayfada ayrı meta description kullanılması gereklidir.Meta description etiketi uzunluk olarak zaman zaman algoritmalara göre değişse de ortalama olarak 160 karakteri geçmemelidir.

URL:İnternet sitelerine erişim sağlayan adres terimidir.

Heading:Heading terimi daha çok içeriklerde yer alan başlıklar için kullanılmaktadır.Makalenin ana başlığı "Heading 1" yani "H1" ile belirtilirken,başlıkların önem derecesi düştükçe rakam artacak şekilde listelenmektedir.(H2,H3,H4 vs.gibi)H tagleri sayfa içerisinde H6 ya kadar devam edebilir.Ancak ortalama bir içerik yazısında H1,H2 ve H3 yeterli bir kullanımdır.

Breadcrumb:Türkçe adıyla "Ekmek Kırıntısı" anlamına gelir.Kullanıcılara ve arama motoru botlarına internet sitenizin hangi sayfada olduğunu gösterir.Aynı zamanda bu sayfanın sitedeki hiyerarşik düzeninin neresinde olduğunu gösteren bir yönlendirme navigasyonudur.Genellikle sitenizin üst kısmında yatay şekilde bulunur.Breadcrumb,Google'ın ve birçok arama motorunun standart olarak kabul ettiği Schema.org etiketlemeleriyle yapılmalıdır.

On page SEO:Sayfa bazlı yani site içi SEO çalışmalarıdır.Bir web sitesinin tasarımını,kodlama yapısını,link,resim,mobil uyumu, içerik,makale gibi öğelerin kullanım şekillerini esas alan SEO bölümüdür.

Off page SEO:Site dışı SEO çalışmalarıdır.Harici kaynaklı alınan link,sosyal medya kullanımı gibi site dışında yapılan her türlü tanıtım ve paylaşım çalışmalarını kapsar.

Pagerank:Google'ın Caffeine algoritmasıyla birlikte etkisini minimuma düşürdüğü bir puanlama biçimidir.Sitelerin link giriş ve çıkışlarına göre düzenlenen derecelendirmedir.Google sıralaması açısından bir etkisi bulunmayan Pagerank Sistemi son gelişmelerle birlikte önemini yitirmiştir.

Trustrank:Google'ın çalışma şekli ve değerlendirmeleri tam olarak bilinemeyen ikinci bir puanlama sistemidir.SEO'ya doğrudan etkisi olan trustrank,sitelerin doğal yapıya uygun yaptıkları tüm çalışmalar için verilen bir değerdir.Pagerank sitemine göre kullanıcı tarafından müdahalesi kısıtlıdır.Bu nedenle en güvenilir değerlendirme kriterlerinden biridir.

Webmaster:Site sahip ve yöneticilerine verilen isimdir.Önceleri sitelerin SEO çalışmalarından da  sorumlu olan webmasterlar, SEO'nun gün geçtikçe yenilenmesi ve gelişmesi üzerine bu çalışmaları SEO uzmanları veya danışmanları olarak isimlendirilen kişilere bırakmıştır.

Domain:Site adresine verilen isimdir.Her site adresi 2 farklı bölümden oluşur.Domain ismi ve domain uzantısı seohocasi.com domaininde "seohocasi" domain ismi ve ".com" domain uzantısı olmaktadır.Aynı domain ismi ve uzantısına sahip birden fazla domain bulunmamaktadır.Aynı isimle farklı uzantılar veya farklı isimle aynı uzantıların satın alınması mümkündür.Her domain en az 1 yıl ve katları olarak satın alınır.Dolayısıyla tescil sürelerinin uzatılmaması sonucu domainlerin kaydı düşebilmekte ve el değiştirebilmektedir.Ayrıca arama motorları,domain süresi kadar sitenin varlığını sürdüreceğini değerlendirdiği için domain süresi ne kadar uzun olursa SEO açısından o kadar etkilidir.

Hosting:Sitelerin bünyesinde barındırdığı metin,resim veya diğer tüm dosyaların depolandığı ve 7 gün 24 saat dünyanın her tarafından bu bilgilere ulaşılmasını sağlayan veri merkezleridir.Bir sitenin var olmasındaki 2 temel unsur domain ve hostingdir.

Home Directory:Sitenize ait hostingdeki ana içerik dizinidir.Hostingdeki bilgilere erişim için kullanılan ana merkezdir.

Link:Kullanıcıları online ortamda yönlendirerek farklı sitelere veya sayfalara ziyareti gerçekleştirmek için kullanılan bağlantılardır. Üzerinde bağlantı bulunan tıklanabilir metinlerdir.

Link Farm:Birbiriyle alakasız yüzlerce linkin barındırıldığı sayfalara verilen link tarlası olarak Türkçe'ye çevrilen isimdir.Bu yapıdaki sitelere link vermek veya bu sitelerden link almak SEO açısından onaylanmayan bir durumdur.

İnbound Links:Başka sitelerden sitemize veya sitedeki sayfalara verilen bağlantılardır.SEO açısından sayıca çokluğu önemli görülse de etkili kullanımı sıralama açısından daha belirleyicidir.

Backlink:İnbound links ile tek farkı,backlinkin sitenin kendi içindeki başka sayfalara da verdiği linkler için de kullanılabilir olmasıdır.Backlink çalışmaları günümüzde daha çok Link Building (link inşası) olarak adlandırılmaktadır.

 

Kaynakça:Gülten,Kaan,"Uzmanından Seo",Vizyon Basımevi,İstanbul,2019.

 

Paylaş: