loader

Lütfen bekleyin..

İş Hayatının Etik Kuralları

Etik; kişilerin ve grupların toplum içinde davranışlarını düzenleyen ilkeler topluluğu olarak tanımlanmaktadır. Doğru olanı yapmak, yanlıştan korunmak üzere ifadelendirilen bir takım standartlaşmış kurallardır. İş hayatında kurumsal kurallar kişilerin davranışları yönlendiren, onlara rehberlik eden prensipler üzerine oluşmuştur.

Bilinmesi ve Uygulanması halinde hayat kolaylaştıran ve kişinin yaşam kalitesini yükselten bir takım etik kurallar vardır.

  1. Bir ortamda yeni birisi ile tanıştırılmanız istenildiğinde öncelikle tam adınızı söylemelisiniz. Kısaltma ya da herhangi bir arkadaş grubunuz içerisinde kullandığınız rumuz hoş karşılanmayabilir. İsmimiz uzun ise önceden hazırlamış olduğunuz kartvizitinizi adınızın uzunluğunu belirterek verebilirsiniz.

 

  1. Eğer oturuyorsanız ayağa kalmalısınız. Ayağa kalkma imkanınız yoksa, öne doğru eğilmeniz, kendinizi karşı tarafa tanıtmanız ve beden dilinizle varlığınızı hissettirmelisiniz. Bu davranışınız iletişimin başlangıcını oluşturacaktır.

 

  1. 3. El sıkışmak daima ev sahibi konumunuzu güçlendirir. Eğer ev sahibi siz iseniz elinizi ilk sizin uzatmanız gerektiğini unutmayınız. El sıkışma ülkeler arası kültürlere göre değişiklik gösterebilmektedir. Düzgün bir iletişim için iş yaptığınız ülkenin kültürel değerlerini gözden geçirmelisiniz.

 

  1. Bulunduğunuz konuma uygun şekilde giyinmelisiniz. İyi bir giyim en iyi sözsüz iletişim yöntemidir. Profesyonel pratik bir mesajdır. Herhangi bir davette yer alacaksanız davete uygun giyim kodlarını sormayı unutmayınız.

 

  1. Bir davette, toplantıda veya iş görüşmesinde cep telefonunuzu cebinizde tutun ve en az bir defa teşekkür edin.

 

  1. Sizi iş dünyasında temsil edecek profesyonel portre fotoğrafı kullanın.

 

  1. Tanıştığınız kimsenin ismini unuttuysanız sormaktan veya bunu karşı tarafa söylemekten çekinmeyin.

 

  1. Kalabalık bir ortama girdiğinizde oradaki tüm insanlara Merhaba deyin. Bu size yakınlık sağlayacak, kişilere daha kolay ulaşabilmenizi sağlayacaktır.

 

  1. Bir iş yemeğine davetliyseniz asla menüdeki en pahalı yemeği seçmeyin. Karşı taraf ile aynı miktarda yemek sipariş etmeye dikkat edin ve bitiremediğiniz yemeği asla paket yaptırmayın. Asla bir toplantı ortamının kaldırabileceğinden fazla alkol almayın ve ödemenin ev sahibi tarafından yapılması gerektiğini bilin.

 

  1. Daima nazik olun ve bir görüşmeyi kibarca sonlandırın. Eğer görüşmeden erken ayrılmanız gerekiyorsa mutlaka özür dileyin. Eğer görüşmeniz bittiyse “Tanıştığıma memnun oldum, Bir sonraki toplantıda olacak mısınız, Sizinle yeniden görüşebilmeyi isterim' vb. sözler kullanılabilirsiniz.

 

Webokul’da Yıl sonuna kadar 10 günlük “İletişim Oyunları” online eğitimi başlıyor. Bu eğitime tıkladığınızda her gün farklı bir konuda konuşacağımız interaktif iletişimin detaylarına sahip olabilirsiniz veya online etkinlikler bölümünden dilediğiniz iletişim eğitimini tek alan da seçip daha ekonomik birebir destek sağlayabilirsiniz.

Webokulda ihtiyacınız olan her eğitim yetkin kadrosuyla sizlerle...

Bahar5er

Bahar Beşer

Paylaş: