loader

Lütfen bekleyin..

Influencer Pazarlama Nedir?

Influencer, Türkçe de etkileyen anlamına gelmektedir. Sosyal medyada sıkça karşılaştığımız bu sözcük takipçilerinin eylemlerini yaptığı video ve fotoğraflar üzerinden sunduğu ve tanıttığı ürün ve hizmetlerle etkileyebilecek kişiye verilen addır.

Influencer olmak için çok takipçiye sahip olunması gerektiği bilinir fakat bu yanlış bir düşünce. Küçük hizmetler veren özel, niş işler yapan kişilerinde az ama daimi takipçileri vardır. Bunlar da kişileri ilgili alanlarınca etkilerler ve aynı derece de önem taşırlar. Bu kişilere Mikro influencer adı verilir.

Mikro – Influencer’in görevi nedir?

Sosyal medya da etki alanları ‘mikro’ olarak ifade edilir. Hepiniz dijital dünyada bir etki alanına sahibiz. Mikro-influencer’ler daha gerçekçi iletişim kurarlar, samimidirler. Bu sebeple onlarla olan iş birliği ve yaptıkları tanıtımlar daha iddialı olur ve sonuca götürür.

Influencer Pazarlama

Markaların pazarlama amaçlarına ulaşmak için sosyal medya üzerinden kendi marka alanında takipçileri olduğunu ve onlara daha kolay ulaşmayı hedefledikleri influencer’lerle iş birliği yapma işlemidir. Bu pazarlama şekli markanın ürün veya hizmetinin belirlenmiş sosyal medya hesabı kullanıcısı tarafından takipçilerine tanıtma görevini üstlenerek ürün hakkında konuşması şeklinde yapılır.

Influencerler ürün hakkında açıklama yaparlar, bu kişilerin ünlü olması gerekmez. Onların sadece onun fikirlerine önem veren, alım gücün sahip bir kitleye ihtiyaçları vardır.

Influencer Pazarlama Yapmak İstersek Yol Haritamız Nasıl Olmalıdır?

  • Öncelikle projeniz için net ve tanımlanabilir hedefler belirlenmelidir.
  • Influencer’a ödeme öncesi birtakım soruları kendi markamıza sormamız gereklidir
  1. Bu pazarlama kampanyasında kime ulaşmaya çalışıyorum?
  2. Hedef kitlemi geniş mi yoksa niş olarak mı belirlemeliyim?
  3. Bu kampanya ile ne elde etmeye çalışıyorum?
  4. Bu tanıtım ile ürün veya hizmetimi mi satacağım ya da farkındalık mı oluşturmak istiyorum?
  5. Hangi platform daha faydalı?
  6. Video mu yoksa sadece görsel kullanarak mı ürün veya hizmetimin takipçiler tarafından incelenmesini isteyeceğim?
  7. Projeyi ölçmek için hangi metriklerden yararlanacağım?

Bu sorulara alacağınız her cevap ve olası önünüze çıkabilecek beklentileri göz önünde bulundurarak kampanyanıza uygun seçilecek influencer’ı doğru bir şekilde yönetmeye başlayabilirsiniz.

Markanız için uygun influencer pazarlama yapmak istediğinizde influencer seçiminizi sosyal medya aracılığı ile veya influencer ajansları tarafından gerçekleştirebilirsiniz.  Buzzsumo gibi pazarlama araçları size yardımcı olacaktır.

Bu kişilerle çalışmaya başladığınızda onlara vereceğiniz kontrol listesi ile net planınızı paylaşabilirsiniz.

Bir Influencer’in kontrol listesinde neler olmalıdır?

-Influencer’in markanız adına paylaşacağı video içeriğin süresi

-Odaklanılmasını istediğiniz taraflar

-Tanıtımda kullanılmasını istediğiniz belirli hashtag’ler, varsa sloganlar

- Projenin ne kadar süreceği

-Sosyal paylaşımların proje süresince sayısı

-Hangi metriklerin izlenmesi ve ne kadar bir süre içinde raporlanması gerektiği

Ödemenin ne zaman yapılacağı

…belirtilmeli ve her iki tarafında bu şartları kabul ederek ve imzalamasını sağlayabilirsiniz.

Webokul’da Yıl sonuna kadar 10 günlük “İletişim Oyunları” online eğitimi başlıyor. Bu eğitime tıkladığınızda her gün farklı bir konuda konuşacağımız interaktif iletişimin detaylarına sahip olabilirsiniz veya online etkinlikler bölümünden dilediğiniz iletişim eğitimini tek alan da seçip daha ekonomik birebir destek sağlayabilirsiniz.

Webokulda ihtiyacınız olan her eğitim yetkin kadrosuyla sizlerle...

Bahar5er

BAHAR BEŞER

 

Paylaş: