loader

Lütfen bekleyin..

Çalışma Yöntemi

Kaygını sev!Kaygı seni harekete geçirir!

Çalış çabala okulda dersi dinle,ek derslerinde elinden geleni yap,okul kursuna da git ama bir sorun var!Tehlike durumunda çalan kırmızı renkli alarm butonu devreye girdi! Birşeyler eksik.Hala yolunda gitmeyen birşeyler var.Yanlış sayısında biraz azalma olsa da,yine de bu kadar zaman harcanan,emek sarf edilen sınavın denemelerinde hatalar çıkıyor.Eksiklerinde olmadığını düşünüyorsunuz.Daha farklı şeyler yapabilirsiniz.Pes etmek yok! Hayatın en kolay zorluklarından biri sınavlardır.Yolunda gitmeyen kısım belki de hangi derse nasıl çalışacağını bilmemek olabilir,yani çalışma yönteminde bir sıkıntı olma olasılığı vardır.Evet,herşey iyiyse ve bir şeyler yanlış diye hissediyorsanız,muhtemelen sorun çalışma yönteminde.

Genel bir çalışma yöntemi kullanmak,belki belli bir düzeyde başarı sağlayabilir ancak her dersin kendi doğasına uymaz.Okuyarak matematik çalışamayacağımız gibi,işlemler üzerinde İngilizceye çalışamayız.Her ders için bazı öğrenme kriterleri olabilir ama uygulamada farklılıklar oluşturmak daha doğrudur.

Bunu yaparken de kendimizi çok iyi değerlendirmemiz gerekecek.Kendimizden başka hiç kimse nasıl çalışacağımız,nasıl gerçek öğrenmeyi gerçekleştireceğimiz konusunda detaylı bir yöntem oluşturamaz.Bizi en iyi biz tanırız.Öfke nöbetlerinden,ağlama krizlerinden tutun da kahkahalarımıza kadar en iyisini biz biliriz.Yeni karşılaştığımız bir olayda ya da sorunda çözümleri kendimiz buluruz.Hata da yapsak,hatanın farkına varmak ve düzeltmek kısmı da ailemize,arkadaşlarımıza ya da öğretmenlerimize değil bize düşüyor.

Derslerinizi düzenli tekrarların bir sonraki konuya hazırlanmanın önemi her öğretmen tarafından vurgulanır.Hatta aileler de sürekli bunlardan bahseder."Ödevim yok!" derken,onlar yine de "O zaman  bir sonraki konuya şöyle bir bak" diye odaya yollar.Kızmak yok! Onlar doğru yolu göstermeye çalışıyorlar.Bir konunun üzerinden,belli bir zaman geçtikten sonra,insan tekrar geriye dönüp baktığında aslında o konuyu çok çabuk anlayabildiğini fark eder.Çevrenizdeki yetişkinler,hayatlarında yaptıkları bazı hataları düşününce,size doğru yolu göstermeye çalışıyorlar hepsi bu.

Benim içinse öğrenme konusunda iki önemli kriter var:Dersi aktif dinlemek ve not tutmak.Derste büyün uydu kanallarını açık tutarak,öğretmenlerin anlattıklarını dinlemek demek,aynı zamanda anlamadığınız yeri sormak da demektir.Bu sayede sorgulamanın gerçekleştiği o anda öğrenme de gerçekleşir.Hatta öğrenilenleri zihinde doğru yerlere de oturtabilirsiniz.Artık öğrenilenler bir misafir değil zihnin kalıcı öğeleridir.Dersi aktif dinleyebilen bir öğrenci aynı zaman da not tutar.Kendinizce not tutma yöntemi geliştirebilirsiniz.Kitabın veya defterin bazı bölümlerine,öğretmenin verdiği ipuçlarını ya da o anda yorumladıklarını yazabilirsiniz.Not tutma sayesinde tekrar yaparken,kendi anladığınız şeklin ve kelimelerin ne kadar faydası olduğunu soru çözerken göreceksiniz.

 

Kaynakça:Kuzucu,Elçin,"Adım Adım Başarı",Altın Kitaplar Basım,2018,İstanbul.

 

Paylaş: