Levent  Kutay - Webokul Eğitmeni

Levent Kutay

Eğitimci, İş İnsanı

İŞ DENEYİMLERİ

 

LOOKUM BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ DANIŞMANLIK

(İngiltere ve Çin ülkelerine ait elektronik oylama sistemi

markalarının Türkiye Temsilciliği- Firma Sahibi (01.2010-)

 

      • Sistemin, Türkiye'de satış ve kiralama sürecinin yönetimi gerçekleştirilmekte
      • Hedef kitleye yönelik müşteri ziyaretleri ve ürün tanıtımları (demo) yapılmakta
      • Satışı yapılan elektronik oylama sistemi ürünlerinin, satın alan müşterilere ürün eğitimleri verilmekte
      • Kiralama aşamasında, aktivite noktasında sistemin kurulması ve etkinliğin yürütülmesi gerçekleştirilmekte
      • Yeni müşterilerin kazanılması, ulusal ve global müşteri portföyünün (üniversite, eğitim, kamu, özel sektörler) yönetimi ve ilişkileri sürdürülmekte
      • İş geliştirme alternatifleri takip edilmekte (müşteri beklentilerine yönelik yeni yazılım ve ürün geliştirme gibi)
      • Ürünün kullanılabileceği alternatif satış kanalları yaratılmakta (Pazar bölümlendirme- eğitim/iş/kamu/eğlence)

 

İSMEK:                                                   İstihdam Rehberi ve Eğitmenlik (09.2015-  08.2016 )/ Sözleşmeli

      • İstanbul Büyükşehir Belediyesine bağlı İSMEK kurslarında, iş arayışı olan öğrencilere istihdam olanağı sağlamak için destek verildi.
      • Kursiyer ve firma arasında koordinasyon sağlanılarak her iki taraf için rehberlik hizmeti verildi.
      • İSMEK Genel Merkezi tarafından belirlenen eğitim programları doğrultusunda, istihdama yönelik eğitmen olarak eğitimler verildi.
      • Sorumlu olduğum 11 İSMEK kurs merkezleri düzenli olarak ziyaret edilerek firmalar ile kurs merkezleri arasında koordinasyon sağlandı.
      • İş Planı hazırlama, özgeçmiş oluşturma, KOSGEB eğitimleri, iş arama becerileri gibi istihdama yönelik İSMEK bünyesinde tüm katılımcılara eğitimler verildi.
      • İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin düzenlediği Feshane, İskif, Kariyer Günleri gibi etkinliklerde iş arama süreçleri, girişimcilik konulu eğitimler verildi.
      • İstihdam yapısı olmayan bölgelerde, bölge istihdam oranı (işe yerleştirme) aylık 6-7 kişi seviyesine getirildi. Bu başarı ile, İSMEK kurs merkezlerinde iş arayan adaylara istihdam olanağı sağlanmış oldu.
      • İş geliştirme (İSMEK bünyesinde ki kursiyerlerin iş arama becerileri, özgeçmiş oluşturma, girişimcilik ve benzeri eğitim ihtiyaçları tespit edildi, tespit edilen ihtiyaçlar İSMEK yönetimine rapor edildi.)

 

 

 

 

 

 

 

FLOKSER GROUP:                         Kurumsal İletişim ve Marka Müdürü (12.2008- 12.2009)

      • Flokser Group bünyesindeki ürünlerin yurtiçi/yurtdışı tüm çizgi üstü ve çizgi altı reklam çalışmalarının planlanması, uygulanması konularında ekip yönetildi.
      • Group’un Pazarlama İletişimi çalışmaları yürütüldü. (P.o.p, web sitesi, e-ticaret, fuar organizasyonları, ürün katalog, ürün broşür, grubun dergi reklam çalışmaları yönetildi.)
      • Pazarlama İletişimi çalışmaları pazar araştırma şirketleri, PR firmaları, reklam ajansları ile koordine edildi ve yönetildi.
      • Yurtiçi ve yurtdışında yapılan pazar araştırmalarının hazırlık aşamalarında ve elde edilen sonuçların pazarlama stratejilerine dönüştürülmesinde üst yönetime projeler sunuldu, alınan kararlar doğrultusunda bu projeler yönetildi.
      • Satış mağazalarının, mağaza dizaynının marka kimliğine uygunluğunu denetlendi, mimarlık firması ile süreç yönetildi ve üst yönetime raporlandı.
      • Group’un yurt dışı ülke yönetmenleri, yurt içi satış ekibinin ihtiyaç duyduğu pazarlama materyalleri (özel katalog, broşür, kartela gibi) talepleri karşılandı ve sonuçlandırıldı.
      • Group’un bayi toplantısı, ürün toplantıları organizasyonlarında sorumluluk aldım. Bu süreçte iletişim çalışmalarının planlama,uygulama ve kontrol süreçlerini üst yönetim ile koordineli bir şekilde yürüttüm.
      • Group’un Turkquality markalaşma projesine destek verildi.

 

KERVAN GIDA AŞ:                         Ticari Pazarlama Uzmanı (01.2007- 09.2008)

      • Firmanın ürettiği No Şuga sakız, Bebeto yumuşak şeker, Capri-Sun içecek markalarının, markalaşma sürecinde, marka müdürlerine, ticari pazarlama (satış arttırıcı etkinlikler, kampanya, promosyon, satış noktası aktivitleri düzeklemek gibi) departmanı olarak destek verildi. Getiriler analiz edildi ve üst yönetime raporlandı.
      • Ticari Pazarlama faaliyetleri, satış kanallarında (zincir mağazalar, bayi, distributor), bu kanalların satış ekibi ile aktivite, promosyon, kampanya stratejileri oluşturularak gerçekleştirildi.
      • Firmanın dağıtım kanalı distributor ve bayilere, yapılan ticari pazarlama faaliyetleri konularnda eğitimler verildi, yeni satış arttırıcı öneriler getirildi ve uygulamaları yapıldı.
      • Doğrudan Pazarlama Ajansı bünyesinde oluşturulan soğuk satış ekibi yönetildi. Satış ekibine liderlik yapıldı, eğitimler verildi. Markaların A+, A noktalara girişi sağlandı. Penetrasyon arttırıldı. Satışlar %30 yükseltildi. Reklam Ajansı yönetimi de gerçekleştirildi.(basılı malzemeler, p.o.p, katalog, broşür gibi)
      • Ticari Pazarlama bütçesi yönetildi.
      • Satışı yapılan ürünler için, yeni satış alternatifleri geliştirildi (yeni paketleme, bantlama…vb) , üst yönetime öneride bulunuldu, onayı ile uygulaması yapıldı.
      • Satış noktalarının, noktasal sıkıntılarına (teşhir ürünleri, personel, eğitim, promosyon..vb) satış ekibi ile koordineli olarak çözüm bulundu ve uygulandı.
      • Alışveriş Merkezlerinde açılan " Bebeto Eğlence Adası " çalışmasına ticari pazarlama departmanı olarak (promosyon, kampanya, broşür, katalog gibi) destek verildi.

 

ASTEL ELEKTRONİK AŞ:          Zincir Mağazalar Satış/Pazarlama Yöneticisi - (09.2003-10.2006)

      • Rut bazında satış nokta ziyaretleri (Teknosa, D&R, Bimeks...gibi zincir mağaza kanalları) yapıldı. Ürün bulunurluk, raf ve personel (saha satış ekibi) kontrolleri yapıldı.
      • Satış noktalarında ki satış ekibi yönetildi, eğitimleri verildi.
      • Zincir mağazalar ve bayi kanalı için, satış arttırıcı promosyon materyalleri üst yönetime önerildi ve onayı ile uygulaması yapıldı.
      • Satışı yapılan ürünler için yönetim tarafından kararlaştırılan fiyat politikası, kampanya, teşhir çalışmalarının, satış noktalarında doğru şekilde uygulanıp uygulanmadığının ( 8 kişilik merch ekibi ile ) denetlenmesi yapıldı ve üst yönetime rapor verildi.
      • Firmanın çalıştığı reklam ajansı ile iş süreçleri yürütüldü.
      • Firmanın, alternatif satış kanalları oluşturma projesinde, saha uygulama ve iş süreçlerinin takibi yapıldı.

 

PERGEL İLETİŞİM A.Ş:               Pazarlama Etkinlikleri Sorumlusu - (10.2000- 09.2003)

      • Ajans bünyesinde ki müşterilerin pazarlama kampanyaları yürütüldü, iş süreç ve sonuçları müşteri ve ajans yönetimine raporlandı.
      • Saha ekibi yönetildi.
      • 3.parti (dış kaynak) yönetimi yapıldı.

 

 

 EĞİTİM

Yüksek Lisans:                                   Marmara   Üniversitesi,   İletişim   Fakültesi,   Reklamcılık   ve   Tanıtım  Bölümü (2012/ Mezun)

Yüksek Lisans Tezi:          Olay(Etkinlik) Pazarlamasının Marka Farkındalığı Oluşumundaki Rolü

 

Üniversite:                                          Marmara   Üniversitesi   İktisadi   ve   İdari   Bilimler   Fakültesi- İşletme  Bölümü (1992-1999/ Mezun); (Pazarlama - Uluslararası İşletmecilik Uzmanlık Dalı)

 

Lise:                                                      Fenerbahçe Anadolu Lisesi (1985-1991)

 

 DİĞER EĞİTİMLER

Havayolu Pilotluk Eğitimi:            Sindel Uçuş Okulu (Frozen ATPL Eğitimi)- 8 ay (750 saat)- (2007-2008)

 

 YABANCI DİL

İngilizce                                İyi

 

  SEMİNERLER VE KURSLAR

Eğitim Veren Kurum                                       Eğitim Konusu                                                                                  Tarih

 

  • Kariyer.net

E-Ticaret Uzmanlık Eğitimi

2013

  • Akbank Aş.

Girişimci Geliştirme Programı

2012

  • KOSGEB

Uluslararası Ticaret,Ödeme Şekilleri

2012

  • KOSGEB

İnovasyon

2011

  • KOSGEB

Farklılaşma ve Küresel Marka Olma

2011

 

 

 

 HOBİLER VE KURSLAR

Müzik, Tiyatro

 

Tiyatro Kursu (Kadıköy Halk Eğitim Merkezi) -  Sertifikalı / 8ay          (Ekim 2016- Haziran 2017)

İŞ DENEYİMLERİ

 

LOOKUM BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ DANIŞMANLIK

(İngiltere ve Çin ülkelerine ait elektronik oylama sistemi

markalarının Türkiye Temsilciliği- Firma Sahibi (01.2010-)

 

      • Sistemin, Türkiye'de satış ve kiralama sürecinin yönetimi gerçekleştirilmekte
      • Hedef kitleye yönelik müşteri ziyaretleri ve ürün tanıtımları (demo) yapılmakta
      • Satışı yapılan elektronik oylama sistemi ürünlerinin, satın alan müşterilere ürün eğitimleri verilmekte
      • Kiralama aşamasında, aktivite noktasında sistemin kurulması ve etkinliğin yürütülmesi gerçekleştirilmekte
      • Yeni müşterilerin kazanılması, ulusal ve global müşteri portföyünün (üniversite, eğitim, kamu, özel sektörler) yönetimi ve ilişkileri sürdürülmekte
      • İş geliştirme alternatifleri takip edilmekte (müşteri beklentilerine yönelik yeni yazılım ve ürün geliştirme gibi)
      • Ürünün kullanılabileceği alternatif satış kanalları yaratılmakta (Pazar bölümlendirme- eğitim/iş/kamu/eğlence)

 

İSMEK:                                                   İstihdam Rehberi ve Eğitmenlik (09.2015-  08.2016 )/ Sözleşmeli

      • İstanbul Büyükşehir Belediyesine bağlı İSMEK kurslarında, iş arayışı olan öğrencilere istihdam olanağı sağlamak için destek verildi.
      • Kursiyer ve firma arasında koordinasyon sağlanılarak her iki taraf için rehberlik hizmeti verildi.
      • İSMEK Genel Merkezi tarafından belirlenen eğitim programları doğrultusunda, istihdama yönelik eğitmen olarak eğitimler verildi.
      • Sorumlu olduğum 11 İSMEK kurs merkezleri düzenli olarak ziyaret edilerek firmalar ile kurs merkezleri arasında koordinasyon sağlandı.
      • İş Planı hazırlama, özgeçmiş oluşturma, KOSGEB eğitimleri, iş arama becerileri gibi istihdama yönelik İSMEK bünyesinde tüm katılımcılara eğitimler verildi.
      • İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin düzenlediği Feshane, İskif, Kariyer Günleri gibi etkinliklerde iş arama süreçleri, girişimcilik konulu eğitimler verildi.
      • İstihdam yapısı olmayan bölgelerde, bölge istihdam oranı (işe yerleştirme) aylık 6-7 kişi seviyesine getirildi. Bu başarı ile, İSMEK kurs merkezlerinde iş arayan adaylara istihdam olanağı sağlanmış oldu.
      • İş geliştirme (İSMEK bünyesinde ki kursiyerlerin iş arama becerileri, özgeçmiş oluşturma, girişimcilik ve benzeri eğitim ihtiyaçları tespit edildi, tespit edilen ihtiyaçlar İSMEK yönetimine rapor edildi.)

 

 

 

 

 

 

 

FLOKSER GROUP:                         Kurumsal İletişim ve Marka Müdürü (12.2008- 12.2009)

      • Flokser Group bünyesindeki ürünlerin yurtiçi/yurtdışı tüm çizgi üstü ve çizgi altı reklam çalışmalarının planlanması, uygulanması konularında ekip yönetildi.
      • Group’un Pazarlama İletişimi çalışmaları yürütüldü. (P.o.p, web sitesi, e-ticaret, fuar organizasyonları, ürün katalog, ürün broşür, grubun dergi reklam çalışmaları yönetildi.)
      • Pazarlama İletişimi çalışmaları pazar araştırma şirketleri, PR firmaları, reklam ajansları ile koordine edildi ve yönetildi.
      • Yurtiçi ve yurtdışında yapılan pazar araştırmalarının hazırlık aşamalarında ve elde edilen sonuçların pazarlama stratejilerine dönüştürülmesinde üst yönetime projeler sunuldu, alınan kararlar doğrultusunda bu projeler yönetildi.
      • Satış mağazalarının, mağaza dizaynının marka kimliğine uygunluğunu denetlendi, mimarlık firması ile süreç yönetildi ve üst yönetime raporlandı.
      • Group’un yurt dışı ülke yönetmenleri, yurt içi satış ekibinin ihtiyaç duyduğu pazarlama materyalleri (özel katalog, broşür, kartela gibi) talepleri karşılandı ve sonuçlandırıldı.
      • Group’un bayi toplantısı, ürün toplantıları organizasyonlarında sorumluluk aldım. Bu süreçte iletişim çalışmalarının planlama,uygulama ve kontrol süreçlerini üst yönetim ile koordineli bir şekilde yürüttüm.
      • Group’un Turkquality markalaşma projesine destek verildi.

 

KERVAN GIDA AŞ:                         Ticari Pazarlama Uzmanı (01.2007- 09.2008)

      • Firmanın ürettiği No Şuga sakız, Bebeto yumuşak şeker, Capri-Sun içecek markalarının, markalaşma sürecinde, marka müdürlerine, ticari pazarlama (satış arttırıcı etkinlikler, kampanya, promosyon, satış noktası aktivitleri düzeklemek gibi) departmanı olarak destek verildi. Getiriler analiz edildi ve üst yönetime raporlandı.
      • Ticari Pazarlama faaliyetleri, satış kanallarında (zincir mağazalar, bayi, distributor), bu kanalların satış ekibi ile aktivite, promosyon, kampanya stratejileri oluşturularak gerçekleştirildi.
      • Firmanın dağıtım kanalı distributor ve bayilere, yapılan ticari pazarlama faaliyetleri konularnda eğitimler verildi, yeni satış arttırıcı öneriler getirildi ve uygulamaları yapıldı.
      • Doğrudan Pazarlama Ajansı bünyesinde oluşturulan soğuk satış ekibi yönetildi. Satış ekibine liderlik yapıldı, eğitimler verildi. Markaların A+, A noktalara girişi sağlandı. Penetrasyon arttırıldı. Satışlar %30 yükseltildi. Reklam Ajansı yönetimi de gerçekleştirildi.(basılı malzemeler, p.o.p, katalog, broşür gibi)
      • Ticari Pazarlama bütçesi yönetildi.
      • Satışı yapılan ürünler için, yeni satış alternatifleri geliştirildi (yeni paketleme, bantlama…vb) , üst yönetime öneride bulunuldu, onayı ile uygulaması yapıldı.
      • Satış noktalarının, noktasal sıkıntılarına (teşhir ürünleri, personel, eğitim, promosyon..vb) satış ekibi ile koordineli olarak çözüm bulundu ve uygulandı.
      • Alışveriş Merkezlerinde açılan " Bebeto Eğlence Adası " çalışmasına ticari pazarlama departmanı olarak (promosyon, kampanya, broşür, katalog gibi) destek verildi.

 

ASTEL ELEKTRONİK AŞ:          Zincir Mağazalar Satış/Pazarlama Yöneticisi - (09.2003-10.2006)

      • Rut bazında satış nokta ziyaretleri (Teknosa, D&R, Bimeks...gibi zincir mağaza kanalları) yapıldı. Ürün bulunurluk, raf ve personel (saha satış ekibi) kontrolleri yapıldı.
      • Satış noktalarında ki satış ekibi yönetildi, eğitimleri verildi.
      • Zincir mağazalar ve bayi kanalı için, satış arttırıcı promosyon materyalleri üst yönetime önerildi ve onayı ile uygulaması yapıldı.
      • Satışı yapılan ürünler için yönetim tarafından kararlaştırılan fiyat politikası, kampanya, teşhir çalışmalarının, satış noktalarında doğru şekilde uygulanıp uygulanmadığının ( 8 kişilik merch ekibi ile ) denetlenmesi yapıldı ve üst yönetime rapor verildi.
      • Firmanın çalıştığı reklam ajansı ile iş süreçleri yürütüldü.
      • Firmanın, alternatif satış kanalları oluşturma projesinde, saha uygulama ve iş süreçlerinin takibi yapıldı.

 

PERGEL İLETİŞİM A.Ş:               Pazarlama Etkinlikleri Sorumlusu - (10.2000- 09.2003)

      • Ajans bünyesinde ki müşterilerin pazarlama kampanyaları yürütüldü, iş süreç ve sonuçları müşteri ve ajans yönetimine raporlandı.
      • Saha ekibi yönetildi.
      • 3.parti (dış kaynak) yönetimi yapıldı.

 

 

 EĞİTİM

Yüksek Lisans:                                   Marmara   Üniversitesi,   İletişim   Fakültesi,   Reklamcılık   ve   Tanıtım  Bölümü (2012/ Mezun)

Yüksek Lisans Tezi:          Olay(Etkinlik) Pazarlamasının Marka Farkındalığı Oluşumundaki Rolü

 

Üniversite:                                          Marmara   Üniversitesi   İktisadi   ve   İdari   Bilimler   Fakültesi- İşletme  Bölümü (1992-1999/ Mezun); (Pazarlama - Uluslararası İşletmecilik Uzmanlık Dalı)

 

Lise:                                                      Fenerbahçe Anadolu Lisesi (1985-1991)

 

 DİĞER EĞİTİMLER

Havayolu Pilotluk Eğitimi:            Sindel Uçuş Okulu (Frozen ATPL Eğitimi)- 8 ay (750 saat)- (2007-2008)

 

 YABANCI DİL

İngilizce                                İyi

 

  SEMİNERLER VE KURSLAR

Eğitim Veren Kurum                                       Eğitim Konusu                                                                                  Tarih

 

  • Kariyer.net

E-Ticaret Uzmanlık Eğitimi

2013

  • Akbank Aş.

Girişimci Geliştirme Programı

2012

  • KOSGEB

Uluslararası Ticaret,Ödeme Şekilleri

2012

  • KOSGEB

İnovasyon

2011

  • KOSGEB

Farklılaşma ve Küresel Marka Olma

2011

 

 

 

 HOBİLER VE KURSLAR

Müzik, Tiyatro

 

Tiyatro Kursu (Kadıköy Halk Eğitim Merkezi) -  Sertifikalı / 8ay          (Ekim 2016- Haziran 2017)